Formula 1 - Сезон 2008

Go down

Formula 1 - Сезон 2008

Писане  Admin on Пон 21 Сеп 2009, 17:10

Сезон 2008





Сезон 2008 във Формула 1 ще се запомни по много и различни начини. Промяната на правилата, скандалите, рекордите, напускането на отбори и причудливите решения за провеждането на състезанията представляваха разнообразие от подправки към ставащото в класирането.

Кулминацията на всичко се оказа и най-добрият възможен завършек - последното състезание. То ни държа в напрежение от началото до края и даде ясно да се разбере, че във Формула 1 всичко продължава до последния метър преди финала, а понякога и след това.


Промяната в правилата
Това, което разпалваше любопитството ни преди началото на шампионата, бе промяната в правилата, касаеща забраната на електронните помощници на пилотите. Отсъствието на тракшън контрола обещаваше да ни направи свидетели на грандиозен спектакъл и това до голяма степен се осъществи. Експертите считаха, че тази промяна ще се окаже предимство за по-неопитните във Формула 1 пилоти, тъй като не са свикнали дотолкова с тези „блага”-рожби на технологиите.

Реченото-сторено и наистина се оказа, че в първото състезание от сезона – ГП на Австралия се случиха поредица от инциденти, които позволиха само на шестима да преминат през финала.

За следващия сезон, от ФИА и ФОТА ни подготвиха нови изненади: KERS – системата за съхранение и повторно използване на енергията при спиране ще бъде част от новите пакети на отборите. Взети бяха и решения за драстично намаляване на разходите.


Светът на Формула 1 не се размина и без скандали. Най-големият такъв си остана секс-аферата, в която главен герой бе президентът на ФИА Макс Мозли.

В края на март излезе видео материал, в който Мозли бе заснет като участник в потресаваща садо-мазо оргия, разиграна по сценарий от Втората световна война с множество нацистки елементи.

Този материал разтърси общността на автомобилизма и се появиха много противоречия в мненията на хората.

Мястото на Мозли като президент на ФИА стоеше под въпрос няколко месеца, но на 3 юни в извънредно заседание на федерацията, той спечели вот на доверие и остана на същата позиция.

Шейхът на Бахрейн Абдула бин Хамад ал Халифа, дори не допусна британеца в кралството си, като каза, че президентът на ФИА е „персона нон грата” в страната му.

Друг скандал се разигра и между президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло и Бърни Екълстоун.

Монтедземоло настоя за по-справедливо разпределяне на постъпленията от реклами между отборите, а шефът на Формула 1 не му остана длъжен, като разкри за сделката между Ферари и Формула 1, държаща тима като лоялен и всеотдаен член, за сметка на 80 милиона долара годишно.

Намесата на комисарите в надпреварите също стана повод за много дискусии относно това, докъде трябва да се разпростират правомощията им.

Поводът, по който всичкото това напрежение се освободи, бе спорното решение за отнемането на наградата от ръцете на спечелилия състезанието за Голямата Награда на Белгия – Люис Хамилтън.

Хамилтън бе наказан заради непозволена маневра на 42-а обиколка на пистата "Спа". Стюардите прецениха, че британецът е успял да задмине Кими Райконен, като неправилно е съкратил завоя. Резултатът бе 25 секундно наказание за британеца, в следствие на което победата бе дадена на Фелипе Маса, а Хамилтън остана трети след Ник Хайдфелд.


Отборите намаляват
Тъжен бе уикендът в Турция за Антъни Дейвидсън, Такума Сато и феновете на Супер Агури. Тогава, сред многото въпросителни около бъдещето на отбора, се прокрадна категоричният знак за оттеглянето на отбора от шампионата, а именно празният бокс на тима от Лийфийлд. Оттогава участващите в надпреварите станаха 20-ма пилоти.

Тенденцията за намаляване на състезаващите се отбори и пилоти продължава и до сега, след като от Хонда съобщиха, че официално се оттеглят от спорта. Тимът от Формула 1 продължава да търси своя нов собственик. В това начинание са хвърлени и всичките надежди на Рубенс Барикело, Дженсън Бътън, Ник Фрай и стотиците в екипа.


Нова асоциация се появи на бял свят
Нуждата от единно мислене и своевременно справяне с проблемите, възникващи сред отборите, даде основата на Асоциацията на отборите във Формула 1 (ФОТА). Тя бе създадена в Маранело на 29 юли, а за президент е избран Лука ди Монтедземоло.


Рекордите
Британецът Люис Хамилтън се превърна в най-младия световен шампион в историята на Формула 1. Спечелвайки титлата на 23 години и 301 дни, той подобри рекорда от 2005-та година на Фернандо Алосно – 24 години и 58 дни.

Себастиян Фетел постави не един, ами два рекорда. Младият германец бе безпогрешен на мократа Монца както в деня на квалификациите, така и в деня на самото състезание. На 13 септември тази година Фетел стана най-младият пилот печелил пол позишън – на 21 години 1 месец и 10 дни. На следващия ден германецът постави нов рекорд, а именно за най-млад победител в историята на Формула 1.

Себастиян Фетел наистина грабна сърцата на много от феновете на спорта, след като по един наистина шампионски начин, сигурен във възможностите си и болезнено прецизен във всяка една секунда, успя да остави зад себе си големите имена като Хамилтън, Райконен, Маса и Алонсо.

Още в началото на сезона Рубенс Барикело постави рекорд за най-много направени старта. На 11 май на пистата Истанбул парк в Турция той записа 257-то си участие във Формула 1. С това бразилецът подобри рекорда на Рикардо Патрезе от 1993 година.

През 2008 година се проведе и първият нощен старт. На 28 септември в 20:00 часа местно време бе дадено началото на състезанието за Голямата награда на Сингапур. Изключително атрактивното събитие на изкуствено осветление се очакваше с нетърпение от феновете на моторспорта.


Финалът
Люис Хамилтън се нуждаеше от пето място за да спечели шампионската титла. Фелипе Маса на всяка цена трябваше да победи и въпреки това позицията, на която ще финишира съперникът му бе определяща. Датата е 2 ноември, а мястото е Интерлагос – Бразилия. След успех в деня на квалификациите, Маса знаеше, че всичко едва сега започва.

Безпогрешен, бразилецът спечели Голямата награда на родината си, а в същото време Хамилтън се движеше на 6-та позиция. В този момент Маса беше шампион. Неговата радост и радостта на семейството му и неговите фенове бе неописуема. Всичко това, обаче, продължи по-малко от минута. След 38,9 секунди нещата се промениха. В тези последни метри Люис беше успял да задмине движещия се с гуми за суха писта по мокрото трасе – Тимо Глок и финишира на петото място, което осигури шампионската му титла.

_________________
WWW.SPORTIST-SVOGE.NET
avatar
Admin
Admin

Брой мнения : 95
Join date : 08.07.2009
Местожителство : Своге

Вижте профила на потребителя http://www.sportist-svoge.net

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите